Hu | En

Közlekedési Múzeum

Budapest egyik legnépszerűbb múzeuma, a Közlekedési Múzeum alapjaiban születik újjá. Pfaff Ferenc 1896-os eredeti terveit a Mérték Építészeti Stúdió álmodta újra. A rekonstrukció során visszaépül az eredeti épület ikonikus kupolája is, ezúttal egyedi funkcióval: kilátóként nyújt majd korábban soha nem látott panorámát a megújult Városligetre.

Nemcsak új múzeumi épületek valósulnak meg a Városligetben, hanem a meglévő intézmények is megújulnak.

Így Budapest egyik legnépszerűbb múzeuma, a Közlekedési Múzeum is alapjaiban, a korábbinál kétszer nagyobb kiállítótérrel születik újjá.

A megnövekedett területen az impozáns jármű-, technikatörténeti tárlat a társadalmi és gazdasági aspektusokat is felelevenítő, komplex megközelítéssel teszi érthetővé a magyar közlekedés fejlődését.

A kibővült kiállítás bemutatja, hogyan hatott a közlekedés a társadalomra, és milyen igények hívták életre a technológiai innovációkat. A megújult Közlekedési Múzeum különleges élményt ad majd a látogatóknak azzal, hogy a tárgyak mellett a történeteket is előtérbe helyezi, kortárs, látványos eszközrendszerrel mutatva be az elmúlt korok közlekedési vívmányait.

A millenniumra épült Közlekedés Csarnoka lett az otthona az 1899-ben létrejött Magyar Királyi Közlekedési Múzeumnak – mely az egyik legelső ilyen tematikájú kiállítóhely volt a kontinensen.

A Mérték Építészeti Stúdió rekonstrukciós terve az 1896-os épület formáit álmodta újra. Az eredeti pompa visszanyerése mellett a gyűjteményi, a kiállítói és a közönségforgalmi terek a legkorszerűbb, 21. századi megfogalmazásban jönnek létre.

Visszaépül az eredeti épület ikonikus kupolája, ezúttal egyedi funkcióval: a különleges építési megoldásoknak köszönhetően kilátóként nyújt majd korábban soha nem látott panorámát a megújult Városligetre.

Az évtized végére így egy gyönyörűen újjáépített, belül a 21. századi igényeket kiszolgáló, modern múzeum nyitja majd meg a kapuját.

Vissza a lap tetejére ▲