A mélygarázsok építésnek köszönhetően tisztul a park levegője, csökken a zajterhelés, és biztonságosabbá válik a gyalogos és kerékpáros közlekedés a parkban. A Városliget autóforgalmának radikális csökkentésével párhuzamosan zajlik a park megújításának első üteme a kutyás élménypark és az új sportpályák kialakításával, a Vakok kertjének megújításával és a Szépművészeti Múzeum környéki parkrész zöldfelületi rehabilitációjával.
A Városligeten ma napi 15.000 autó halad keresztül, és a közelmúltig több mint 1.500 autó parkolt itt naponta. A Liget Projekt hatására ez az állapot megváltozik: a felszíni parkolók megszüntetésével, a mélygarázsok építésével és a Kós Károly sétány valódi, forgalommentes sétánnyá alakításával egy zöldebb és élhetőbb parkká válik majd a Városliget. A volt Felvonulási téren lévő parkoló helyén épül fel az új Néprajzi Múzeum, a Városligeti Színház és az említett mélygarázs, a fennmaradó részt pedig visszakapja a park, ott sétányt alakítanak ki.
A csaknem 30.000 négyzetméter összes szintterületű, vastag földréteggel, és így növényzettel borított négyszintes mélygarázs nem csak autók elhelyezésére lesz alkalmas, hanem külön beállót kapnak a mozgássérültek járművei, a motorosok és az elektromos autók is, a garázs legfelsőbb szintjén pedig kerékpártárolókat és öltözőket alakítanak ki. A tervek szerint az új mélygarázsokban kedvezményesen parkolhatnak majd a környező utcákban lakók, ennek érdekében a Városliget Zrt. tárgyalásokat folytat a környező önkormányzatokkal.
A mélygarázsok építése általánosan elfogadott gyakorlat a közterületek, terek és parkok autómentesítésére, kiváló példa a Kossuth tér felújítása során épített térszint alatti létesítmény, amelynek köszönhetően megszűnt a teret évtizedekig elcsúfító felszíni parkolás.